Нагар у камерах згоряння двигуна – як його позбутися?

Будь-яке забруднення двигуна внутрішнього згоряння призводить до падіння показників нормальної роботи двигуна, його потужності та такту. В рамках цієї статті на сайті injector.kiev.ua ми розглянемо причини та наслідки наявності нагару у камері внутрішнього згоряння двигуна, а також визначимося з тим як їх позбутися.

Перегрівання двигуна, поява дзвінкого металевого стуку та диміння глушника

Нагар у камері згоряння двигунаВсі ці ознаки є характерними для великого утворення нагару на стінках камер згоряння циліндрів та детонаційного горіння повітряно-паливної суміші. Тобто надто швидкого завершення процесу згоряння робочої суміші у циліндрі в наслідок самозапалення частини суміші перед фронтом полум’я. Під час детонації, надлишкове тепло, утворене газами що згоріли, вивільняється у стінки камер згоряння та у дно поршня. В наслідок чого перегрівається двигун і разом з тим поверхня камери згоряння та дно поршня поступово руйнуються. Спочатку це проявляється у вигляді невеликого розміру щербин на поверхні металу.

Як правило, першими починають руйнуватися кромки прокладки, яка розташована між циліндром та його голівкою, зрештою, прокладка прогорає. Тим не менше, до появи видимих ознак руйнування, робота двигуна з детонацією призводить до пришвидшення псування його деталей.

Інші причини детонації

Окрім утворення нагару, існує ряд інших причин, які призводять до детонації:

  • Передчасне запалювання
  • Бідна робоча суміш
  • Невідповідність пального щодо двигуна
  • Тривала робота двигуна з малою частотою обертання колін вала
  • Несправності у системі охолодження двигуна

Щоб виявити причини детонації, спочатку необхідно з’ясувати чи не відбувається самозаймання робочої суміші за відсутності іскри. Таке самозаймання може відбуватися по причині перегріву двигуна у кінці такту стискування або при зіткненні робочої суміші із розпеченими електродами, нагаром. Температура стиснутої суміші надто висока, в наслідок чого, суміш загоряється без іскри.

Щоб відрізнити самозаймання від детонації, необхідно вимкнути запалювання. Якщо двигун зупиниться відразу, це буде означати що була детонація, оскільки детонаційне згоряння відбувається лише за умов наявності іскри.

Якщо рухатися на високій швидкості, то можливість детонаційного згоряння пального значно знижується. Це відбувається по причині того, що зі збільшенням частоти обертання колін вала скорочується час знаходження робочої суміші у циліндрах. Саме тому при підвищеному утворенні нагару у циліндрах варто підвищувати швидкість пересування.

Але варто розпочати якомога раніше ремонт двигуна – це припинить подальше псування двигуна, та позбавить Вас необхідності постійно платити штрафи за перевищення швидкості.

Способи видалення нагару із циліндрів

Без повного розбирання двигуна, нагар можна відчистити наступним чином – у кожен циліндр прогрітого двигуна залити приблизно по 20 мл суміші, яка складається з 80% гасу та 20% оливи. Після цього необхідно прокрутити колін вал двигуна на 6 – 8 обертів і залишити суміш у двигуні приблизно на добу. Потім суміш видаляється і дається змога попрацювати двигуну приблизно 30 хвилин. За цей час, розм’яклий нагар повинен вигоріти.

Варто зауважити, що цей спосіб не є надто ефективним. Більше того, після такої процедури слід відразу замінити мастило у двигуні та масляний фільтр.

Інший спосіб видалення нагару є більш складним, але і більш ефективним. При цьому способі необхідно зняти голівку блока циліндрів і механічно відчистити нагар із дна клапанів і поршнів та з поверхонь голівки блока. Для цього варто використовувати дерев’яні шкребки і металеві щітки. Щоб видалення нагару відбувалося легше, варто змочити нагар гасом.

Додати коментар


Захисний код
Оновити